آسیب های رایج دروالیبال ( شکستگی انگشتان )
تاریخ : جمعه 2 آبان 1393
نویسنده : ehsan

این نوع شکستگی چندان شایع نیست امابعضی اوقات اتفاق می افتد.چنین شکستگیهایی ممکن است با گچ گیری عضو مصدوم به مدت 4-2 هفته درمان شود،مشروط بر آنکه شکستگی مفصل را تحت تاثیر قرار نداده باشد. ورزشکار می تواند فعالیت ورزشی خود را 3-2 هفته پس از برداشتن گچ آغاز نماید اما در زمان توانبخشی تمرینهای آمادگی جسمانی عمومی را اجرا کند.

اگر شکستگی انگشتان بر سطوح مفصلی تاثیر بگذارد و در برخی اوقات با دررفتگی شدید همراه باشد،نیازمند جراحی است. عضو مصدوم به مدت 5-3 هفته در گچ نگه داشته می شود. ورزشکار صدمه دیده می تواند فعالیت ورزشی خود را پس از 3 هفته آغاز نماید.

 

·       پیچ خوردگی قوزک پا

پیچ خوردگی قوزک پا بعد از فرود از پرش حادث مسشود . بطوریکه بازیکن روی کف پا فرود نمی اید و عمده فشار و وزن بدن روی قسمتهای جانبی پا منتقل میشود. این زمانی صورت میگیرد که بازیکن در شرایط نامتعادل فرود بیاید یا در اثر برخورد بازیکن دیگری ایجاد شود. در پیچ خوردگیهای جزیی همراه با درد و تورم کمی است و بازیکن میتواند به بازی ادامه دهد.ولی در موارد شدیدتر که صدای ترک خوردگی از منطقه آسیب دیده شنیده میشودو ورم قابل توجهی دارد بازیکن قادر به ادامه بازی نیست.

در این نوع آسیب دیدگی برای تسکین استفاده از یخ و بالانگهداشتن پا از سطح بدن با استفاده از دو بالش و استراحت مفید میباشد.برای تشخیص بهتر میزان مصدومیت از عکسهای رادیولوژی درنمای جلو و جانبی کمک گرفته میشود.

درمان

- درمان سریع: این نوع درمان بلافاصله بعد از صدمه دیدنو با استفاده از بانداژ مخصوص (Taping) و فیزیوتراپی انجام میشود. از معایب این روش احتمال برگشت به حالت پیچ خوردگی است . این روش باید زیر نظر پزشک تیم که قبلا وضعیت ورزشکار را زیر نظر داشته انجام شود.

- گچ: درمان رایج پیچ خوردگی قوزک پا گچ گرفتن است و در 80 درصد موارد جواب داده و البته طول دوره درمان از حالت اول بیشتر است.

- جراحی: جراحی معمولا برای مواقعی است که پیچ خوردگی شدید و بطور مدوام باشد. 

 

www.sportmedicine.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ورزشی , اسیب ورزش , ,
برچسب‌ها: ورزش , اسیب , والیبال , اسیب والیبال , اسیب ورزشی ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم اوقات خوبی رو در این وبلاگ پشت سر بگذارید